luni, 29 iulie 2013

Sfecla si morcovi fermentati



Scris de Alec Blenche
Legumele fermentate sunt deosebit de importante pentru o digestie buna si o flora intestinala sanatoasa, si chiar pot face ca unii nutrienti sa fie mai biodisponibili. Colonul tau, inima, ficatul si pielea vor indragi sfecla si morcovii a caror textura si comestibilitate au fost amplificate prin procesul de fermentare, cu gustul transformat de la dulce la savuros. Atfel ca va prezentam o reteta de sfecla si morcovi fermentati.
Ingredientele pentru un borcan cu gura mare de 1,2 litri:
4 cani de sfecla curatata de coaja si tocata maruntfermentate
2-3 cani de morcovi, maruntiti
1 1/2 cani de apa
1 lingura mare de sare grunjoasa (nu iodata)
1 lingura mare de seminte de chimen
Amestecati laolalta sfecla si morcovii maruntiti intr-un bol.
Pentru a face saramura, combinati o mana de legume maruntite, apa, sare si seminte de chimion intr-un procesor alimentar/blender. Turnati in bol restul legumelor maruntite si amestecati.
Folosind o lingura si chiar cu mainile , presati bine totul intr-un borcan curat, apasand cu pumnul, pe masura ce mai adaugati din amestec. Saramura ar trebui sa acopere complet legumele. Adaugati apa daca este necesar, astfel incat sa existe un strat de lichid peste legume. Puteti rula o frunza de varza si sa o asezati peste amestec, chiar sub capac, pentru a oferi presiune si a pastra legumele sub saramura. Insurubati capacul, dar nu strans, acoperiti cu un prosop de bucatarie si lasati borcanul pe o tava sau un platou pe masa din bucatarie pentru cateva zile la fermentat. Legumele  isi vor extinde volumul pe masura ce fermenteaza, asa ca platoul sau tava vor prelua deversarea. Verificati borcanul in fiecare zi, pentru a va asigura ca legumele sunt cufundate total in saramura, si se produce un miros placut acrisor.
Timpul de fermentare va depinde in mare masura de calitatea legumelor si de temperatura la care este tinut borcanul. Cand simtiti ca legumele sunt marinate pe masura gustului vostru, mutati-le la frigider. Adaugati legumele fermentate la salatele, sau serviti-le la masa ca aperitive.
Nota: Timpul de preparare este de 45 minute plus timpul necesar fermentarii.
Alimentele fermentate sunt absolut necesare pentru a avea un sistem imunitar puternic si o digestie cat mai buna.

Niciun comentariu: